Disney Princess Wiki
Advertisement
Alicja
Informacje
Płeć Kobieta
Status Żyjąca
Rodzina
Rodzeństwo Nieznana z imienia siostra
Szczegóły
Debiut "Alicja w Krainie Czarów"
Dubbing oryginalny Kathryn Beaumont
Dubbing polski Barbara Rylska

Pocahontas — jest główną bohaterką filmu animowanego Disney'a pt. "Alicja w Krainie Czarów" z 1951, opartego na powieści Lewisa Carolla pod tym samym tytułem.

W oryginalnej angielskiej wersji mówi głosem Kathryn Beaumont a w polskiej wersji Barbary Rylskiej.

Alicja!1

Ogólnie[]

Alicja to około 10-letnia dziewczynka pochodząca z Wielkiej Brytanii. Znudzona codziennym życiem przeniosła się do świata własnej wyobraźni w którym to w pogoni za białym królikiem trafiła do niezwykłej Krainy Czarów. W zupełnie nowym świecie przeżyła wiele zwariowanych chwil z udziałem niecodziennych stworzeń takich jak gadające kwiaty, Zwariowany Kapelusznik czy wreszcie - Królowa Kier. Ostatecznie wszystko okazuje się być jedynie snem dziewczynki.

Wygląd[]

Znakiem rozpoznawczym Alicji jest jej strój, niebieska sukieneczka z białym fartuszkiem. Jest blondynką o niebieskich oczach, na swoich włosach nosi czarną kokardkę.

Charakter[]

Alicja od zawsze miała bujną wyobraźnię, nudziła ją edukacja i rzeczywistość, w wolnych chwilach uciekała do świata wyobraźni. Jest dziewczynką bardzo ciekawską, co dowodzi jej pogoń za białym królikiem. Lubi prawić sobie dobre rady jednak nie potrafi ich przestrzegać. Poza tym jest sprytna, kulturalna i wrażliwa.

Ciekawostki[]

  • Nigdy nie dołączyła do franczyzy Disney Princess, jest jedną z nieoficjalnych księżniczek tej wytwórni.
  • Z wyglądu przypomina bardzo inną nieoficjalną księżniczkę Disneya - Wandę, wynika to z faktu iż oba te postacie były wzorowane na Kathryn Beaumont,
  • Oprócz najpopularniejszej disneyowskiej ekranizacji Alicji pochodzącej z roku 1951, istnieją również dwie inne adaptacje powieści Lewisa Carolla od tej wytwórni- czarnobiałe krótkometrażówki z lat 20 XX wieku oraz film aktorski z 2010.
Advertisement