FANDOM

Ariel
Ariel-Princess6
Informacje
Płeć Kobieta
Status W związku
Rodzina
Matka Królowa Atena (zmarła
Ojciec Król Tryton
Rodzeństwo Attina, Alana, Aquata, Arista, Adela i Andrina (siostry)
Szczegóły
Debiut "Mała Syrenka"
Dubbing oryginalny Jodi Benson
Dubbing polski Beata Jankowska

Ariel  — (w zdrobnieniu Arielka) jest główną bohaterką filmu Walta Disney'a pt. "Mała Syrenka", opartego na baśni Hansa Christian'a Andersen'a o tym samym tytule. 

W oryginalnej angielskiej wersji mówi głosem Jodi Benson a w polskiej wersji Beata Jankowska - Tzimas podkłada głos pod Arielkę.

OgólnieEdytuj

Ariel jest Księżniczką z podwodnego królestwa syren, która marzyła by zamieszkać na lądzie z księciem którego pokochała. By to zrobić musiała oddać swój piękny głos wiedźmie morskiej, która była gotowa wykorzystać naiwność syrenki.  Razem z księciem Erykiem pokonała wiedźmę, a z pomocą ojca została miłą kobietą i wyszła za księcia.

WyglądEdytuj

Znakiem rozpoznawczym Ariel są jej piękne, długie czerwone włosy z grzywką. Ma błyszczące niebieskie oczy, mleczną cerę oraz koralowe usta. Jej  syreni ogon jest w kolorze zieleni. A jej stanik który ma na piersiach jest zrobiony z fioletowych muszelek . Jako kobieta nosi barwne i ciekawe stroje np. różową, balową suknie lub prostą, niebieską. Ma 16 lat

CharakterEdytuj

Ariel była krnąbrną i szaloną dziewczyną. Nigdy nie słuchała się ojca. Była uparta i nie umiała zachować powagi. Uwielbiała świat ludzi. Robiła to co chciała.  Aczkolwiek była dobra i pomocna. Zajmowała się rannymi. Kłóciła się ze swoja siostra Aristą. Uratowała z katastrofy księcia Eryka. Jest bardzo ciekawa świata ludzi. Jako dorosła kobieta przypominała swojego ojca, a jej córka ją samą , gdy była młoda.

Zdolności i zainteresowaniaEdytuj

Ariel przepięknie śpiewa,przypominając swoją mamę. Interesuje się światem ludzi. Zawsze chciała znaleźć się w świecie ludzi. Kolekcjonowała ich przedmioty. Uwielbia się śmiać.

RedesignEdytuj

Wygląd Ariel w redesignu jest mniej zbliżony do jej syreniej formy, a bardziej do ludzkiej.

546892 502014056522860 1748241076 n
Czerwone włosy Ariel, teraz zebrane bardziej na prawą stronę, są bardziej faliste i ukazane z większą dbałością o szczegóły, a także sprawiają wrażenie grubszych. Jest ukazana w pięknej sukni z odkrytymi przedramionami w morskim kolorze, zbliżonym do barwy jej ogona. Suknia posiada nałożoną na nią "spódnicę" o jaśniejszym zabarwieniu, które odpowiada zakończeniu jej ogona podobnie jak długie, bufiaste rękawy zakrywające jej ramiona oraz halka pod strojem. Brzeg "spódnicy" posiada wiele symboli, w tym te zbliżone do rzeczy związanych z morzem. Ma na sobie lawendowe kolczyki utworzone z muszelek, które pasują do broszki na jej sukni oraz zielone baletki mające chronic jej stopy.

W pierwszych redesignach, Ariel miała na sobie suknię w barwie jasnego różu, która była nowszą wersją jej różowo-białego stroju.

Zmodyfikowane wersje jej syreniej formy przedstawiają ogon z dodanym błyszczącym efektem, co miało przypominać rybie łuski.

Różnice między filmem a oryginalną wersjąEdytuj

Plik:Royal jewels ariel by missmikopete-d54i1dm.jpg

Ariel jest oparta na bohaterce z baśni Hansa Christiana Andersena "Den lille havfrue"  (Mała Syrenka). Postać Ariel uległa znacznej zmianie, chociaż jej dzieje są utrzymane zgodnie z oryginalną baśnią, osobowość syrenki została zmodyfikowana, a nawet całkowicie zmieniona.

  • W oryginalnej wersji Ariel miała 5 sióstr a nie 6. 
  • Mała Syrenka nigdy nie została nazwana w baśni Andersena (studio Disneya nadało jej imię Ariel, które również było nazwą odcienia specjalnej farby użytej przez animatorów do kolorowania płetw syrenki).
  • Imię Ariel oznacza po hebrajsku "lew Boga".
  • W filmie Ariel ma 16 lat, zaś w baśni dopiero 15.
  • W oryginalnej historii Ariel ma babcię, z którą często spędzała czas. W filmie Ariel nie ma babci.
  • W baśni Mała Syrenka miała pozwolenie na wypływanie na powierzchnię i obserwować świat ludzi ale dopiero gdy skończyła 15 lat.
  • W baśni Andersena siostry Syrenki miały długie i przepiękne włosy, którymi się szczyciły. W filmie włosy sióstr były różnej długości, i każda z nich miała inne uczesanie.
  • Mała Syrenka pytała babcię o ludzi. Ta odpowiada, że ludzie żyją dużo krócej niż syreny, ale w przeciwieństwie do syren mają wieczną duszę, która trafia do Nieba, podczas gdy syrena po przeżyciu 300 lat zmienia się w pianę morską i przestaje istnieć. Posiadanie wiecznej duszy było główną motywacją Syrenki do zostania człowiekiem w oryginalnej wersji.
  • W baśni Andersena Wiedźma Morska zamiast odebrać Syrence głos w zamian za magiczną miksturę, odcina jej język. Ostrzega też Syrenkę, że gdy raz zamieni się w człowieka nie będzie mogła nigdy wrócić do morza. W zamian za utratę możliwości mówienia i śpiewania Syrenka jako człowiek będzie potrafiła przepięknie tańczyć i poruszać się z gracją. A wieczną duszę otrzyma gdy książę zakocha się w niej i pocałuje ją z miłości. Ale jeśli książę pokocha kogoś innego, dzień po jego zaślubinach Syrence pęknie serce i pogrążona w ogromnym bólu zmieni się w pianę morską.
    • W wersji Disneya marzenie Ariel o posiadaniu duszy zostało zmienione, dlatego że w filmie syreny posiadają dusze, co świadczy fakt że wiele syren sprzedało swoje dusze zawierając umowy z Urszulą.
  • W oryginalnej wersji każdy krok sprawiał Syrence ogromny ból jakby chodziła po tysiącach ostrzy. Treść baśni podaje, że momentami jej stopy nawet krwawiły od tego bólu. Mimo to potrafiła poruszać się i tańczyć z wdziękiem, a choć ludzie widzieli jak jej stópki krwawiły od chodzenia, Syrenka uśmiechała się i nie dała po sobie poznać bólu.
  • W baśni książę wierzy, że przed utonięciem uratowała go inna księżniczka a nie Mała Syrenka, i to właśnie z tą księżniczką bierze później ślub. Syrenkę natomiast darzył ogromnym szacunkiem i traktował jak własną siostrę.
  • Baśń Andersena nie kończy się szczęśliwie jak film Disneya. Gdy książę poślubia inną, Syrenka jest załamana i jest już przekonana, że śmierć jest nieunikniona. Lecz przed świtem zjawiają się jej starsze siostry z nożem, który otrzymały od Morskiej Wiedźmy w zamian za ich włosy. Siostry przekazały jej, że jeśli wbije ona ten sztylet w serce księcia a jego krew opryska jej nogi, nie umrze lecz odzyska swój ogon, będzie mogła wrócić do morza. Syrenka jednak za bardzo kochała królewicza i nie potrafiła go zabić, dlatego gotowa umrzeć skoczyła w morską toń i zmieniła się w pianę morską. Za dobre uczynki i poświęcenie jakiego dokonała, po śmierci zmieniła się w córę powietrza, czyli ducha który ma szanse po 300 latach otrzymać nieśmiertelną duszę i trafić do Nieba, ale pod warunkiem, że wszystkie dzieci na świecie będą grzeczne.

CiekawostkiEdytuj

  • czwarta oficjalna księżniczka Disney'a.
  • Ariel jako jedyna z księżniczek Disney'a ma dziecko. Większość księżniczek wyszła za mąż, ale jak dotąd tylko Ariel ma potomka - księżniczkę Melody.
  • Jest pierwszą księżniczką Disney'a, która nie jest człowiekiem (choć potem się nim stała).

GaleriaEdytuj

DP-Ariel

Aby przejść do galerii zdjęć kliknij tutaj.